آخرین اخبار
کد مطلب: 136468
رهبر انقلاب: قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري لازم‌الاجراست/ ۳ سال پيش به مسؤولان گفتم بايد ۳۰ هزار پرستار استخدام کنيد
تاریخ انتشار : 1399/09/30 12:26:05
نمایش : 860
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند:‌ امروز پرستاران در چشم مردم از همه عزيزتر و از هميشه عزيزتر و شرافتمندتر هستند؛ اين لطف خداست که اميدواريم همواره به همين شکل باشد و افزايش پيدا کند.
به گزارش سلام لردگان به نقل از خبرگزاري فارس، پخش زنده سخنراني رهبر معظّم انقلاب در سالروز ميلاد حضرت زينب کبري(س) از لحظاتي قبل آغاز شد.

اين سخنراني به‌‌صورت زنده از شبکه‌‌هاي يک و خبر سيما و راديو ايران پخش شد .

محورهاي سخنان حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي به اين شرح است:

* اين روز را به پرستاران عزيز و به گروه پرستاري تبريک عرض مي‌کنم. اميدواريم خداي متعال توفيقات خودش را شامل همه شما بکند و نيک‌‌روزي و خوش عاقبتي و سعادت دنيا و آخرت را نصيب شما پرستاران عزيز بکند.

* لازم مي‌دانم به خانواده‌هاي گرامي و عزيزي که در اين حوادث کرونا، عزيزان خودشان را که پرستار بودند از دست دادند تسليت عرض کنم و براي آن درگذشتگان فداکار و مجاهد از خداوند متعال طلب علوّ درجات بکنم.

* امروز پرستاران در چشم مردم از همه عزيزتر و از هميشه عزيزتر و شرافتمندتر هستند؛ اين لطف خداست که اميدواريم همواره به همين شکل باشد و افزايش پيدا کند.

* پرستار فرشته رحمت بيمار است. اين يک تعبير واقعي است و به هيچ وقت مبالغه‌آميز نيست. هم با جسم بيمار سر و کار دارد هم با روح بيمار.

* در مورد جسم بيمار، پرستار در واقع شريک و همکار و مددکار پزشک است. بخش مهمي از کار بهبودي جسمي بيمار را پرستار انجام مي‌دهد. در مورد ارتباط با روح مريض، پرستار در واقع غمگسار و نوازشگر و آرامش بخش مريض است.

* پرستاران هم به جسم بيمار کمک ميکنند و بهبودي او را سرعت مي‌بخشند و امکان پذير مي‌کنند در مواردي و هم اينکه جان او را روح او را اعصاب او را آرامش مي بخشند با يک لبخند، با يک حرف گرم، با يک حرکت مهربانانه، احساس خوبي را در بيمار به وجود مي‌آورند و در روح او اثر مي‌گذارند. 

* در اسلام، شفقت و همدلي و مهرباني،‌ يکي از دستورات عمده است؛ اين که در قرآن کريم مي‌فرمايد «رحماءبينهم» يعني با يکديگر رحيم هستند،‌ فقط مربوط به بيماران نيست، مربوط به همه است. همه بايد نسبت به هم با شفقت و مهرباني باشند. اين کاري است که پرستار انجام مي‌دهد. 

* پرستاران براي اين کار خودشان را آماده مي‌کنند و خسته هم مي‌شوند. در عين حال تحمل مي‌کنند و آن جايي که بايد لبخندي به بيمار بزنند لبخند مي‌زنند. 

* واقعاً تلاش براي کاهش آلام يک انسان جزء زيباترين مناظر زندگي انسان‌هاست.

* مي‌خواهم عرض کنم اين زيبايي در اين سال کرونايي بيشتر خودش را نشان داد. پرستاران ما در بيمارستان‌‌ها از خودشان مناظري را نشان دادند که حقيقتاً اين‌ها مايه اعجاب انسان مي‌شود. 

* خود پرستاري کار دشوار و پر اضطرابي است. حالا اگر بر اين دشواري و اضطراب اين هم اضافه شد که خطر واگيري و ابتلا وجود دارد؛ ‌اين خيلي کار را دشوارتر مي‌کند. پرستاران ما اين کار دشوارتر را انجام دادند. 

* با اينکه جان خودشان در خطر بود و احتمال مي‌دادند که خودشان مبتلا بشوند. و انصافاً کار بزرگي را در اين مدت به ثبت رساند مجموعه پرستاري ما.

* اين مجاهدت پرستاران را عزيز کرد. تا قبل از اين،‌ مردم خيلي توجهي به اهميت کار پرستاران نداشتند. در اين قضيه کرونا مردم فهميدند که پرستاري چه کار بزرگي است. بنابراين به چشم مردم،‌ اين‌ها عزيز و شرافتمندتر از هميشه شدند.  

* لکن اين کافي نيست؛ ‌بله شما به چشم مردم خيلي عزيز هستيد، ‌لکن مسئولان هم تکاليفي دارند که بايد انجام دهند. بايد به فکر باشند.

* من البته در اين زمينه بحث تخصصي نمي‌توانم بکنم و اين کار بايستي در مراکز تخصصي انجام شود. شايد يکي از کارهاي لازم‌الاجرا عبارت باشد از اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري که مدت‌ها قبل تصويب شده و آنطور که براي من گفته مي‌شود اين قانون به سود پرستارهاست و براي آن‌ها مفيد است. اين بايد اجرا شود. البته کارهاي ديگري هم وجود دارد،‌ازجمله کارهاي خوب استخدام پرستاران است.

* شايد سه چهار سال پيش اين را به مسئولان گفتم که بايد حدود سي هزار پرستار را استخدام کنيد. مشکلاتي داشتند که نشد،‌ اخيرا کارهايي مي‌شود که بايد با جديت دنبال کرد. اين شوخي نيست. قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري لازم الاجراست.

* وضع پرستاران بايد طوري باشد که با خيال راحت به شغل‌شان بپردازند. خانواده‌هايشان هم بايد خيال‌شان راحت باشد که جوان‌شان يا زن و مردشان که مشغول خدمت است توفيقاتي خواهد داشت.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس